112 – de 21 de ani în România
Cu ocazia Zilei Europene a Numărului de Urgență 112 și împlinirii a 21 de ani de la operaționalizarea acestui număr în România, urăm tuturor operatorilor acestui sistem un sincer și călduros LA MULȚI ANI!
Ei sunt vocea calmă în momentele de panică, cei care ascultă, analizează și trimit ajutorul exact acolo unde este nevoie.
25.481 de apeluri 112, în anul 2024, au fost gestionate de colegii din Dispecerat.
Sfaturi utile pentru cetățeni:
1. Sunați la 112 doar când aveți o urgență sau dacă cineva se află într-o situație de urgență. O situație de urgență este aceea în care este necesară intervenția imediată a agențiilor specializate – Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont – atunci când viața, proprietatea sau mediul sunt puse în pericol (incendii, accidente cu victime, persoane inconștiente, probleme medicale grave, agresiuni și alte infracțiuni, inundații, tentative de suicid, tâlhării etc).
2. Blocați telefonul pentru a evita apelarea accidentală (dacă ați sunat din greșeală la 112, rămâneți pe fir și informați operatorul că ați apelat dintr-o eroare).
3. Cooperați cu operatorul 112 atunci când apelați Serviciul de urgență. Răspundeți cât mai corect la întrebările pe care acesta vi le adresează, spuneți adresa cât mai exactă a evenimentului și oferiți toate detaliile despre ce s-a întâmplat. Întrebările pe care vi le adresează operatorul sunt clare și concise și au ca scop acordarea ajutorului în cel mai scurt timp posibil. Cu cât sunt mai detaliate și corecte informațiile pe care le furnizați, cu atât mai repede vor putea ajunge echipajele la dumneavoastră.
4. Nu sunați la 112 pentru cazuri non-urgente! Apelurile non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor agențiilor specializate. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!
5. Nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților etc.).